Etiketter

baby (1) baking (1) familie (2) godteri (1) hage (1) hobby (2) hverdagsliv (4) iherb (2) interiør (3) Jul (3) lekehytta (3) Malin (6) mammatips (1) netthandel (2) oppussing (5) patrick (1) Patricks rom (2) politikk (1) pynt (1) skole (2) utfordring (1) william (5) Williams rom (1)

tirsdag 3. april 2012

Skattejakt!

Jeg tror jeg har utviklet beslutningsangst etter at vi flyttet inn her.. Før hadde jeg massevis av drømmer om hvordan ting skulle se ut og så videre.. Men nå er det full stopp... Jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg! Det er så mye fine ting der ute, men man kan jo ikke blande alt heller, så jeg får heller bruke litt tid på å bestemme meg før huset blir sånn som jeg ser det for meg :) 


Vi har jo et oppussingsprosjekt gående, så jeg tror nok ting kommer mer og mer på plass etterhvert som vi får tatt rom for rom, så får vi heller ha det slik vi har det frem til dess :) 

Neste rom på oppussingslista er 1åringen sitt rom. Satser på å få begynt på det så snart mannen kommer hjem fra nordsjøen igjen. Men før han dro gjorde han en liten vri nede på vaskerommet for å få det mer funksjonelt, og det blir kjempebra (når han får det ferdig!). Vi ofret en hylle for å få vaskemaskin og tørketrommel litt opp i høyden, så kommer det hyller under. Senere kommer vi til å flytte en hylle og sette opp en benkeplate, sånn at det kan brukes både til vaskerom, bod og en form for verksted :)

Nå har vi hatt sykdom i huset i snart to uker, jeg holder på å bli gal!! Men i dag er endelig begge gutta i barnehagen igjen og mor har fått penicilin så da blir det vel en ordning snart! :)

Siden jeg synes så synd i meg selv i dag ble det en liten skattejakt på diverse butikker... Noe av det jeg kom hjem med var dette:

To fine sopper til brettet i vinduet, fra Søstrene Grene.




Søte retro Kellogsbokser, fra en butikk på Aksdal Senter som selger mye fint både brukt og nytt!

Kurv til teppene mine, KID interiør. 

Min nye bestevenn! Kleskorg i gummi og en hærlig gusjegrønn farge! :) Den skal brukes til å frakte rene klær fra vaskerommet og opp :)

Kurv, sopper og påskeegg fra Søstrene Grene, og en duk fra KID interiør.


På denne butikken på Aksdal Senter fant jeg også en eske full av gamle strikkeoppskrifter! Lykke :) 

Der fant jeg en vest jeg likte mønsteret på, så nå får jeg kjøpe noen knæsje farger og strikke vester til gutta boys!


I morgen går ferden hjem til Bømlo, der vi deltar på AnnaJohannas påskemarked! Gleder oss til å se hva gjengen har å by på! Om man leser bloggen deres så ser det vertfall veldig spennende ut!


God påske alle sammen! 

3 kommentarer:

  1. Forstår det med beslutningsangst ;-) Ikke lett når du har nesten blanke ark og skal få alt til å passe sammen. Og så er det som du sier utrolig mye fint der ute, så en er liksom alltid redd for at en skal finne noe som hadde vært enda bedre om ei lita stund... Men dere får det nok til kjempebra!!! Gleder meg til å komme og se :-)

    SvarSlett
  2. Oppussing og renovering bringer med seg såå mange valg. Er akkurat i samme situasjon. Av og til trenger man dager hvor man slipper å ta stilling til noe som helst. Er helt enig i at det tar tid å skape et hjem. Kjøpes alt på en gang kan det fort bli ukoselig og upersonlig. Ta deg god tid :)

    SvarSlett
  3. Hehe,jepp, kjenner meg igjen her jeg også. Lurt å bruke god tid:) Jeg holder fortsatt på å forme hjemmet vårt slik jeg vil ha det. Nå er jo mesteparten gjort inne hos oss da. Men er ennå litt småting igjen. Og så har jeg en plan om å en dag få gjort noe i kjelleren...en gang;) Og så gleder jeg meg SÅNN til å få gjort ting slik jeg vil utvending!! Men det må nok vente på seg da vi har store utgifter med gassing av loftet, og utskifting av tak som må prioriteres først. Så har hvertfall god tid til å bestemme meg for hvordan det skal se ut ute da;) Hehe, så kommer vell til å ha planen klar i vær minste detalj den dagen vi endelig kan sette i gang;) Men nå er det jo vår, så litt små prosjekter blir det jo ute i hagen i år også:)

    SvarSlett